wtorek, 22 czerwca 2010

Drukarki domyślne w Windows 7

W Windows 7 pojawiła się bez większego rozgłosu opcja, która ułatwia pracę dla tzw. Notebookowców: Zarządzanie drukarkami domyślnymi. Na czym to polega? Można ustawić drukarkę domyślną zależną do tego do jakiej sieci jestem podłączony. Np.:
  • w biurze mam drukarkę HP1100 – ustawiam, że jak jestem podpięty do sieci w biurze to domyślną drukarką jest właśnie HP1100.
  • w domu mam drukarkę C5300, więc ustawiam, aby po podłączeniu do domu, drukarką domyślną była właśnie C5300.
  • gdy jestem w obcej sieci, niech domyślną drukarką będzie drukarka PDF.
Proste i praktyczne. Gdzie znaleźć zarządzanie tą opcją? Wchodzimy do „Urządzenia i Drukarki” i wybieramy opcję „Zarządzanie Drukarkami Domyślnymi”:

2 komentarze:

  1. Oczywiście funkcja działa tylko od Windows 7 Professional w górę. W Home Premium tej opcji nie uświadczymy.

    OdpowiedzUsuń
  2. A to ciekawa uwaga - warta odnotowania!

    OdpowiedzUsuń