Performance counter registry hive consistency
Szukając rozwiązania na początek trafiamy na strony MS: http://support.microsoft.com/kb/300956 - niestety rozwiązanie nie pomogło. Szukałem dalej i okazuje się, że duża część rozwiązań można podsumować tak: reinstall. Gdy mamy do czynienia z serwerem to już nie jest to tak oczywiste rozwiązanie.
Drążenie tematu naprowadziło mnie na ciekawe wnioski: liczniki są w jakiś cudowny sposób zależne od lokali systemu i te z kolei przekładają się na podklucze w rejestrze w lokalizacji:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Perflib
U mnie były:
009 oraz 015.
W 009, który jest powszechny (występuje w większości systemów) były stosowne klucze dotyczące liczników:
Counter oraz HelpW 015 niestety pustka. Przekopiowanie kluczy i ich wartości z 009 rozwiązało temat.
Dodatkowo problem może być jeszcze niezgodność liczby ostatniego licznika ustawionego w kluczach:
Te wartości muszą odpowiadać wartościom z końca zapisu
wartości kluczy:
setup.exe /ACTION=install /SKIPRULES=PerfMonCounterNotCorruptedCheck
OdpowiedzUsuńDzieki wielki,
OdpowiedzUsuńStraciłem 2h na poszukanie rozwiązania i nic nie pomogło, dopiero twoje rozwiązanie
Wydaje mi się, że foldery 09, 15 są związane w wersją językową systemu. 15 to polski.
Pozdrawiam
Dzięki za poradę pomogła
OdpowiedzUsuń