sobota, 23 marca 2013

Outlook 2010 i limit wiadomości do 20MB

Ostatnio przekonałem się, że w Outlooku 2010 znajduje się wkompilowany limit wiadomości wysyłanej. Co gorsze limit ten ustawiony jest na poziomie 20MB(!) – to zdecydowanie mało. Wiem, że większość wiadomości nie jest większe od 1MB, ale od czasu do czasu potrzebujemy wysłać coś więcej. Co ciekawsze limit ten nie jest dostępny z opcji programu Outlook(!). Aby to ograniczenie zdjąć lub zmienić należy dobrać się do rejestrów.

Otwieramy więc regedit.exe i odnajdujemy jeden z kluczy:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\14.0\Outlook\Preferences HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Office\14.0\Outlook\Preferences 

Odszukujemy wartość MaximumAttachmentSize, której pewnie nie znajdziemy – w standardzie jej nie ma. Jeśli nie ma to to musimy go otworzyć (typ: DWORD) i nadać mu wartość w kilobajtach (wpisywanie wartości w systemie dziesiętnym). Aby usunąć zupełnie ten limit wpiszmy 0.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza